T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / YUNUSEMRE - Manisa Sosyal Bilimler Lisesi

Haberler

Ekm

Name of the project: LET’S PAVE THE WAY FOR WASTE WATER

Our E-Twinning project was carried out with 22 students selected from 9 A and 9 B classes (now 10-A and 10-B), in cooperation with our school's English Teachers Meltem Çevik (The founder of the project) and Hatice Aydeniz. Meltem Çevik is awarded with National Quality Label at the end of the project.

Age Range: 13-16

Duration: 10 Weeks

Aim of the Project: Students visited local waste water (sewage) treatment plants and started campaigns such as doing non-toxic detergent at school and collecting waste oil at homes so as to facilitate the process of local sewage treatment plants and learned not to give damage to water implicitly. (Note: Having waste water (sewage) treatment plants in the settled cities of twinners was not a must in our project.)

Timetable of the Project

12th February- 11th March = The students visited waste water (sewage) treatment plants -if there was one nearby- under the permission of local municipalities. They saw and experienced how waste water was accumulated. They took photos and videos by interviewing the authorities in those treatment plants. During the determined time, students shared their experiences with other twinners by preparing presentations or videos by using web 2 tools.

March- April= The students started campaigns at schools by preparing posters just to take the attention of other students. The aim of the campaign was about collecting waste oil at houses, bringing waste oil cans to schols and yielding them to local authorities. (Note: Waste oil and overusing of detergent give harm to waste water (sewage) treatment plants and the process of them because after being purified waste water is swayed to agricultural areas).  Also, the students made non toxic detergents by using simple ingredients at school and encouraged all the students at school to use them. All of the twinners shared their experiences about the process of their campaigns.

The Participant Countries: Turkey, Greece, Cyprus, Croatia

 

Proje Adı: ATIK SUYUN YOLUNU AÇALIM

Yaş Aralığı: 13-16

Süre: 10 Hafta

Projenin Amacı: Öğrenciler yerel atık su (kanalizasyon) arıtma tesislerini ziyaret ederek, yerel kanalizasyon arıtma tesislerinin işleyişini kolaylaştırmak için okulda toksik olmayan deterjan yapılması, evlerde atık yağların toplanması gibi kampanyalar başlatarak, suya örtülü olarak zarar verilmemesi gerektiğini öğrendiler. (Not: Twinnerların yerleşik olduğu şehirlerde atık su (kanalizasyon) arıtma tesislerinin bulunması projemizde zorunluluk değildi.)

 

Projenin Zaman Çizelgesi

12 Şubat- 11 Mart = Öğrenciler, yerel belediyelerin izniyle, eğer yakınlarda varsa, atık su (kanalizasyon) arıtma tesislerini ziyaret ettiler. Atık suyun nasıl biriktiğini gördüler ve deneyimlediler. Bu arıtma tesislerindeki yetkililerle röportaj yaparak fotoğraf ve video çektiler. Belirlenen zaman içerisinde, öğrenciler web 2 araçlarını kullanarak sunumlar veya videolar hazırlayarak deneyimlerini diğer ikizlerle paylaştılar.

Mart-Nisan= Öğrenciler, sadece diğer öğrencilerin dikkatini çekmek için posterler hazırlayarak okullarda kampanyalar başlattılar. Kampanyanın amacı, evlerde atık yağ toplamak, atık yağ kutularını okullara getirmek ve bunları yerel yetkililere teslim etmekti. (Not: Atık yağ ve deterjanın aşırı kullanımı, atık su (kanalizasyon) arıtma tesislerine ve bunların işleme sürecine zarar verir çünkü arıtıldıktan sonra atık su tarım alanlarına salınır). Ayrıca, öğrenciler okulda basit malzemeler kullanarak toksik olmayan deterjanlar yaptılar ve okulda tüm öğrencileri bunları kullanmaya teşvik ettiler. Tüm ikizler, kampanyalarının süreciyle ilgili deneyimlerini paylaştılar.

Katılımcı Ülkeler: Türkiye, Yunanistan, Kıbrıs, Hırvatistan

E Twinning projemiz okulumuz İngilizce Öğretmenleri Meltem Çevik (Proje kurucusu) ve Hatice Aydeniz işbirliğinde 9 A ve 9 B sınıflarından (şu anki 10-A ve 10-B) seçili toplam 22 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Projeninin sonucunda öğretmenimiz Meltem ÇEVİK, Ulusal Kalite Etiketi ile ödüllendirilmiştir.

Ekm

Okulumuzun ergen yalnızlığını konu alan “Fit to Belong” başlıklı Erasmus+ projesi, 2024 yılı Avrupa Yenilikçi Öğretim Ödülü’nü (EITA) kazandı. Ödül töreni 14-15 Kasım 2024 tarihinde Brüksel’de gerçekleşecek.

Ülkemiz genelinde 2019-2024 yılları arasında ortaöğretim düzeyinde “okulda iyi oluş hali” temasını işleyen tüm projeler içinden öne çıkarak bu ödülü kazanan 2019-1-TR01-KA201-076895 numaralı projemizde, okulda ergen yalnızlığını azaltmaya ve önlemeye yönelik eğitim öğretim materyalleri geliştirilmişti.

EITA (European Innovative Teaching Award) ödülleri, her yıl Avrupa Komisyonu’nun öncelikleriyle uyumlu belirli bir tema etrafında şekilleniyor ve her ülkeden okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve mesleki eğitim düzeyinden birer projeye veriliyor.

Proje tanıtım videomuzu buradan izleyebilirsiniz.

EITA 2024 sayfasındaki proje bilgilerimize buradan erişebilirsiniz.

Eyl

Yunusemre 75.Yıl Gençlik Merkezi tarafından öğrencilerimize Gençlik Spor Bakanlığının faaliyetleri hakkında bilgilendirme çalışması yapıldı. Gençlik Kampları, e-Spor, Hobi Çalışması, Kütüphane gibi uygulama alanları konusunda öğrencilerimizin farkındalıkları arttırıldı.

Eyl

Eyl

Kalabalıklaşan dünyamız nedeniyle her gün daha fazla tüketilen su, orman, madenler, petrol gibi doğal kaynaklarımızı geri dönüşüm ile daha uzun süreli kullanabiliriz. Tekrar değerlendirilebilen atıkları geri dönüştürerek doğal kaynaklarımızı tüketmeden yeni ürünler elde edebiliriz. Örneğin; bir ton kâğıdın geri dönüştürülmesiyle 17 ağacın kesilmesi önlenebilir. Plastik ambalaj atıklarının geri kazanılması sonucu ise petrolden tasarruf sağlanabilmektedir. Dönüşen her ton cam için ise, 100 litre petrol tasarrufu sağlanır. Metal ambalajları ve ahşap ambalajları geri dönüştürerek doğal alanlarımızı bozulmadan koruyabiliriz.

Ağu

Tarih boyunca vatanını korumak için ayağa kalkmış, bağımsızlık uğruna destanlar yazmış aziz milletimizin en büyük zaferlerinden biri olan 30 Ağustos Zaferi, milletimizin sarsılmaz iradesini ve vatan sevgisini bir kez daha dünyaya göstermiştir. Bu büyük zafer, milletimizin birlik ve beraberlik içinde neleri başarabileceğinin en güzel örneğidir.

30 Ağustos Zafer Bayramı'nda, bu toprakları bize vatan yapan ecdadımızı, Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını minnet, şükran ve rahmetle anıyoruz. Yeni nesillerin bu şanlı tarihi unutmadan geleceğe daha güvenle bakmaları temennisiyle...

30 Ağustos Zafer Bayramımız kutlu olsun!

Ağu

2024 ÖSYS/YKS'de dereceye giren ve bize bu büyük gurur ve mutluluğu yaşatan bütün öğrencilerimizi gönülden tebrik ediyor ve yaşam boyu başarılarının devamını diliyoruz.

Aynı zamanda bu büyük başarıya ulaşmada emek veren ve katkı sunan bütün öğretmen ve velilerimize teşekkür ediyoruz.

Tem

2024 YKS'de dereceye giren ve bize bu büyük sevinç ve mutluluğu yaşatan başta Rabia KOCA, Berke ESTİ, Haktan Sefa KARAMAN ve Eda ÇAKMAKBELEN olmak üzere bütün öğrencilerimizi gönülden tebrik ediyor ve tercih sürecinde kolaylıklar diliyoruz.

Aynı zamanda bu büyük başarıya ulaşmada emek veren ve katkı sunan bütün öğretmen ve velilerimize teşekkür ediyoruz.

Yükseköğretim Program Atlası için: https://yokatlas.yok.gov.tr/

Üniversite lisans mezunlarının iş gücü piyasası performanslarını bölümlere göre değerlendiren ÜNİ-VERİ, başta üniversite tercihi yapacak öğrenciler olmak üzere eğitimine devam eden gençlerin ve ilgili profesyonellerin doğrudan yararlanabileceği ulusal proje için: https://www.cbiko.gov.tr/projeler/uni-veri

Tem

 

EK-1 Öğrenci Ailesinin Maddi Durumunu Gösteren Beyanname ile Birlikte İstenen Belgeler:

1) Velinin (Anne-Baba) 2023 Yılı Gelirini Gösteren Onaylı Belge.

2) Nüfus Kayıt Örneği (e-Devlet üzerinden).

3) İlçe Tarım Müdürlüğünden Alınan ÇKS Belgesi (Anne-Baba için ayrı ayrı).

4) Varsa Velinin Diğer Gelirlerini Gösteren Belgeler (Kira, Nafaka vb.).

5) EK-1 Beyannamesi doldurulacak. EK-1 Öğrenci Ailesinin Maddi Durumunu Gösteren Beyanname için tıklayınız.

6) e-Okul üzerinden bireysel başvuru yapılacak. Başvuru için: https://e-okul.meb.gov.tr/

 

Okul Pansiyonuna Başvuru ve Kayıt İş ve İşlemleriyle İlgili Açıklama/Bilgilendirme için tıklayınız.

 

Okul Pansiyonuna Başvuru ve Kayıt İş ve İşlemleriyle İlgili Gerekli Belgeler(Dilekçe-Form-Sözleşme) için tıklayınız.

 

Okul Pansiyonu e-Başvuru İşlemleri için https://e-okul.meb.gov.tr/

 

Uyarı/Açıklama:

Okul Pansiyonuna Başvuru ve Kayıt İş ve İşlemleriyle İlgili Gerekli Belgeler, yukarıdaki bağlantıdan indirilip veli tarafından gerekli yerler doldurularak imzalanmalı ve 19-23 Ağustos 2024 tarihleri arasında okula teslim edilmelidir.

 

Tem

 

Değerli Öğrencilerimiz,

2024-2025 öğretim yılında 2024 LGS ile okulumuza yeni kayıt hakkı kazanmanız münasebetiyle hepiniz okulumuza hoş geldiniz!

Aşağıdaki belge ve formları, önceden indirip gerekli düzenlemeleri yaparak ve imzalayarak okulumuza gelirken yanınızda hazır bulundurunuz!

 

Okula Yeni Kayıtla İlgili Açıklama/Bilgilendirme için tıklayınız.

 

Sosyal Etkinlikler Veli İzin Dilekçesi için tıklayınız.

 

Öğrenci Tanıma/Bilgi Formu için tıklayınız.

  

Öğrenci-Veli-Okul Sözleşmesi için tıklayınız.


Hazırlık Sınıfından 9.Sınıfa Geçişle İlgili Yeterlilik/Muafiyet/Hazırlık Atlama Sınavına Başvuru Dilekçesi için tıklayınız.

 

Tem

Resmî Gazete Tarihi: 07.09.2013 Resmî Gazete Sayısı: 28758 

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ 

Hazırlık sınıfında yeterlilik sınavı ve 9 uncu sınıfa geçiş

MADDE 60- (1) Hazırlık sınıfında sınıf geçme, birinci yabancı dil dersiyle (Değişik ibare:RG-15/11/2022-32014) Hazırlık Sınıfı Türk Dili ve Edebiyatı dersindeki başarı durumlarına göre tespit edilir. Diğer derslerdeki başarı durumu, öğrencinin ödüllendirilmesinde dikkate alınır. Hazırlık sınıfında alınan puanlar mezuniyet puanının belirlenmesinde dikkate alınmaz.

(2) (Değişik:RG-13/9/2014-29118) Hazırlık sınıfında sınıf geçmeye esas derslerden ders yılı sonunda başarılı olamayan öğrenciler, üçüncü fıkra hükümlerine göre yeterlilik sınavına alınır. Başarısız

olanlar bir yıl daha hazırlık sınıfına devam eder. İkinci yılda da hazırlık sınıfında başarısız olan öğrencilerin okulla ilişiği kesilerek hazırlık sınıfı bulunmayan diğer ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfına bu Yönetmeliğin nakil ve geçişe ilişkin hükümleri çerçevesinde kayıtları yapılır.

(3) (Değişik:RG-13/9/2014-29118) Hazırlık sınıfında öğrenim görmeden aynı okulun 9 uncu sınıfına doğrudan geçmek isteyen öğrencilerin velileri, yeterlilik sınavından 5 gün önce okul yönetimine yazılı olarak başvurur. Başvurusu alınan öğrenciler, birinci yabancı dil dersiyle (Değişik ibare:RG-15/11/2022-32014) Hazırlık Sınıfı Türk Dili ve Edebiyatı dersinden (Değişik ibare:RG-5/9/2019-30879) ders yılının ilk haftası içinde yeterlilik sınavına alınır. Bu sınavlar, sorumluluk sınavlarıyla ilgili usul ve esaslara göre yapılır. Her iki dersten de en az 70 puan alan öğrenciler başarılı sayılarak 9 uncu sınıfa devam ettirilir. Başarılı olamayan öğrenciler hazırlık sınıfına devam eder.

 

Kaynak:

 

https://www.mevzuat.gov.tr/


https://www.resmigazete.gov.tr/


Yeterlilik Sınavına Başvuru Dilekçesini "Word" formatında indirmek için tıklayınız.

 

Haz

Manisa Sosyal Bilimler Lisesi Yazarlık Atölyesi öğrencileri tarafından MEB Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği doğrultusunda hazırlanmış olan dergimizi okumak için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

Haz

May

Yeşilay Liseler Arası Münazara Turnuvası Ege Bölgesi seçmelerine Manisa SBL Münazara Kulübümüz 4 takımla katıldı. Turnuvada Ege Bölgesi'nden 80 takım yer aldı.

Münazara Kulübümüzden yarı finale yükselen takımlarımız:

Manisa SBL B Takımı: Pusat KAYA, Doğa Su KAYNAK

Manisa SBL C Takımı: Dilem KARAKAYA, Hüseyin Bedirhan ALACA

Takımlarımız, Türkiye elemeleri için 02-03 Temmuz 2024’te İstanbul’a gitmeye hak kazandı.

Ege Bölgesi'nden yarı finale 2 takımla katılan tek kulüp olmamız bizi ayrıca mutlu etti.

 

Yeşilay Liseler Arası Münazara Turnuvası hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak ve yarışmaları takip etmek için: https://munazara.yesilay.org.tr/

May

Harmony Within: Values Education for Wellbeing E-Twinning Projesi

Name of the project: Harmony Within: Values Education for Wellbeing

            Harmony Within: Values Education for Wellbeing is an e-twinning project founded by a language school in Albania and co-founded by a high school in Mersin, Turkey. The project is conducted by English Teacher Hatice Aydeniz as a participant school, with 8 students in Preparatory class A. It is a project gathering together the values education and the theme of wellbeing in terms of physical wellbeing, cognitive-mental wellbeing and social-affective wellbeing.   

Age Range: 13-17

Aims: The purpose of the project is to make educational environment a place where our students can learn, have fun, increase their creativity and motivation, and develop empathy, communication and collaboration skills. It aims to support students to use technology correctly and efficiently by collaborating with their peers from different cultures and to become individuals who are self-confident by embracing values. The project plans to carry out activities by integrating a different wellbeing activity (physical, cognitive, social-emotional) with the values every month.

Participant Countries: Turkey, Albania, Romania, Georgia and Azerbaijan.

Duration: 20 weeks

___________________________________

Projenin Adı: İçimizdeki Uyum: İyi Oluş için Değerler Eğitimi

İçimizdeki Uyum: İyi Oluş için Değerler Eğitimi E-twinning Projesi, Arnavutluk’ta bir dil okulu tarafından kurucu olarak ve Mersin Türkiye’de bir lise tarafından kurucu ortak olarak yürütülen bir e-twinning projesidir. Okulumuzda proje, İngilizce öğretmeni Hatice Aydeniz tarafından katılımcı okul olarak, Hazırlık A sınıfından 8 öğrenci ile yürütülmektedir. İçimizdeki Uyum: İyi Oluş için Değerler Eğitimi, fiziksel bilişsel ve sosyal duyusal iyi oluş temaları ve değerler eğitimini bir araya getiren bir projedir.

Yaş Aralığı: 13-17

Amaçları: Projenin amacı, öğrencilerin farklı kültürlerden akranları ile işbirliği yaparak doğru ve etkin bir şekilde teknolojiyi kullanmaları ve değerleri benimseyerek kendine güvenen bireyler olmalarını desteklemeyi amaçlar. Proje, her ay değerler ile farklı bir wellbeing aktivitesini (fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal) entegre eden aktiviteler gerçekleştirmeyi planlamaktadır.

Katılımcı Ülkeler: Türkiye, Arnavutluk, Romanya, Gürcistan ve Azerbaycan.   

Proje süresi: 20 hafta